Kiekvienos prekybinės įmonės veiklos tikslas - parduoti prekes ir iš to uždirbti pajamų bei pelno.
Žodis “prekės” finansinėje apskaitoje suprantamas ne tik kaip prekės siaurąja prasme, t.y. anksčiau iš kitų įmonių nupirktos perparduoti skirtos vertybės, bet ir kaip klientams suteiktos paslaugos ar įmonėje pagaminta produkcija, parduota tretiesiems asmenims. Vadinasi, prekėmis laikoma visa tai, ką pardavusi įmonė uždirba pajamas. Prekių pirkimas yra viena iš keturių prekybos įmonės veiklos sričių. Juo prasideda įmonės veiklos procesas. Prekių pirkimas priklauso nuo pasiūlos ir nuo paklausos. Įmonėje prekių pirkimo skyrius atlieka visus darbus susijusius su prekių pirkimu: ieško tinkamų tiekėjų; sudaro pirkimo-pardavimo sutartis; registruoja gautus pasiūlymus; registruoja užsakymus norimai produkcijai įsigyti; pastoviai tikrina užsakymus; pildo muitinės dokumentus. Įmonės buhalterija savo ruožtu šias ūkines operacijas dokumentuoja ir veda jų apskaitą.
Pirkimų apskaita
1.1. Pirkimų ir skolų tiekėjams apskaitos ciklai.
Pirkimų apskaita - atsakinga ir sudėtinga buhalterinės apskaitos sritis, glaudžiai susijusi tiek su parduotos produkcijos uždirbtomis pajamomis, tiek su tiekėjų skolomis. Norint suprasti pirkimų apskaitos metodiką, būtina išsiaiškinti p irkimų ir skolų ciklų esmę. Nors šie ciklai susieti su įmonių veiklos ypatybėmis, tačiau visoms įmonėms būdingi esminiai principai. 
Pagrindiniai pirkimų ir skolų tiekėjams ciklų etapai:

Užsakymų formavimas ir registravimas
Pirkimų skolon patvirtinimas
Prekių išsiuntimas
Sąskaitų iš tiekėjų gavimas ir p irkimų registravimas
Prekių grąžinimų ir nukainojimų registravimas
Apmokėjimų registravimas

Užsakymų formavimas ir registravimas laikomas pirkimų ciklo pradžia. Svarbu, kad užsakymai būtų laiku ir teisingai įregistruoti užsakymų žurnale ar kituose apskaitos registruose. Finansininkas turi skirti pakankamai dėmesio šiam etapui, kad galėtų įsitikinti, ar įmonės vadovybė derina turimų atsargų kiekius su užsakytos produkcijos kiekiais, ar nėra neįregistruotų užsakymų. Tokie užsakymai gali sukelti tiekėjų nepasitenkinimą, kartu sumažės ir pajamos. Pirkimų skolon patvirtinimas reiškia, kad prieš išsiunčiant prekes įgaliotas darbuotojas privalo ne tik patvirtinti, bet ir įvertinti pirkimus skolon. Prekių išsiuntimo etapu svarbiausia ne tik laiku gauti išsiųstas prekes, bet ir patikrinti ar teisingai išrašyti prekių siuntimo dokumentai. Juose turi būti pateikta informacija apie tiekėją, prekių kiekius ir fizines savybes, atsakingų asmenų parašai ir išsiuntimo data. Prekių išsiuntimo dokumentų originalas gauna buhalterija, o kitus egzempliorius - atsakingos įmonės tarnybos. Įmonėms patartina tam tikto laikotarpio pabaigoje rengti patvirtintų, tačiau neįvykdytų užsakymų ataskaitą. Sąskaitų iš tiekėjų gavimas ir pirkimų registravimas . Gautos sąskaitos - pagrindinis dokumentas, kuriuo pripažįstami pirkimai ir įsiskolinimai tiekėjams. Todėl finansininkas turi patikrinti, ar sąskaitos išrašytos laiku ir teisingai, ar užpildyti visi rekvizitai. Svarbu, kad sąskaitos būtų išrašomos visoms išsiųstoms prekėms, kad vienai prekių siuntai nebūtų išrašyta daugiau nei viena sąskaita ir kad sąskaitoje pateikta skolos suma būtų tiksli. Įmonėms derėtų sudaryti ir pirkimų ataskaitas už tam tikrą laikotarpį, kuriose pirkimai būtų paskirstyti pagal tam tikrus požymius (prekių rūšį, tiekėjus ir kt.). Tokia pati informacija turi būti registruojama skolų tiekėjams žiniaraštyje, kuriame ji detalizuojama pagal atskirus tiekėjus. Todėl bet kuriuo atveju galima pateikti informaciją apie skolų tiekėjams likutį laikotarpio pradžioje, įvykdytas operacijas per laikotarpį ir likutį laikotarpio pabaigoje. Prekių grąžinimų ir nukainojimų registravimas. Šiuo etapu dažnai būna, kad pastebimas gautų prekių brokas ir tiekėjui pareiškiamas nepasitenkinimas gautų prekių kokybe. Prekių tiekėjas arba priima atgal parduotas prekes, arba suteikia nuolaidą pirkėjui. Svarbu, kad prekių grąžinimai ir suteiktos nuolaidos būtų laiku įregistruotos prekių grąžinimų ir nukainojimų žurnale bei skolų tiekėjams žiniaraštyje. Rekomenduojama grąžintas prekes sandėliuoti atskirai ir joms taikyti kitas kontrolės procedūras norint išaiškinti, kodėl šios prekės netinkamos. Apmokėjimų registravimas apima pinigų išleidimą iš kasos ar banko bei jų registravimą apskaitos registruose. Pasitaiko nemažai atvejų, kai ne visi grynieji pinigai įregistruojami apskaitos registruose arba tam tikra suma laiku neįnešama į banką. Finansininkas turi gerai žinoti pirkimų ir skolų tiekėjams ciklo etapus bei jų ypatybes, ypač juose vykstančių operacijų dokumentinį įforminimą. Jis turi stebėti pirkimų ir skolų tiekėjams ciklo vidaus kontrolę it t.t...